Tuesday, January 18, 2011

Menyalang

Hah!! Apa?? menyalang?? Bkn menjalang ok..... Menyalang tu ikut bhs n9 ialah bertndang...
Ingt lg tak n3 before this pasal wedding k.sedara aku ritu? So, dis week kami pergi menyalang kt seblh pengantin lelaki. Rumah pengantin lelaki ni kt Felda Selancar, nk ke kuantan gak lah tp lum msuk kuantan lg..
Perjalanan amik ms dlm 3jam lbh.. Sian akak aku ritu, gara2 lmbt bersiap & anak2nya yg nakal, kena tinggal dek abah aku.... kami terpksa gi dulu sbb dh janji ngn sedara mara yg lain kt Johol,n9 tuk bertolak sama, lgpun abah aku xde kad. Kami & akak bertolak dr tampin, kg blah mak aku... Nasib malang lg, akak aku smpai tersesat sbb dh ikut jln salah.. dan aku x bleh tido dlm keta ritu sbb kene ingt jln tuk akak aku lalu nnti..
Akhirnya kami pun smpai dlm kul 11.50 & singgah kt masjid dulu semntara tunggu pengantin ke kedai tuk berandam. Tunggu punya tunggu, pengantin x siap2 lagi... smpai imam kt kg tu dtg nk azan zohor.. Jd, kami pun solat ler zohor dulu, kang apa lak kata org duk melepak kt msjid ramai2 tp x nk solat. huahuahua...
Pastu bru le pngantin siap, tu pun nk dh kul 2, kami pun bergerak ke umah pengantin & berarak. Tp malangnyer nasib lg, tetamu sume dh xde.. sume dh balik.. lambt sgt ke kami ni pun xtau ler.. Yg ada cume kami jelah, keluarga blh pompuan... smpikan masa kami mkn tu, diorg dh bukak sbhgian khemah.. tp apa2 pun best lah, x sesak n' berebut ngn org lain.... dan Alhamdulillah majlis berjln lancar wpun ada sedikit kekurgan..

No comments:

Post a Comment