Sunday, September 18, 2011

Xtvt spjg setgh thn 2011 ~ part 3

Cameron Highland ~ 23/7/2011

1st time aku jejakkan kaki ke cameron spjg hidup aku yg dh hmpir 28thn ni.. sian kan???
Plan ke sini ikutkan 8org, tp msing2 ada hal.. ada yg kene outstation, x sihat, siapkan keje.. so yg tinggal aku, wawa, k.ida ngn k.ayu.. oklah tu kan dr x jd pegi lngsung..

Kami smpi ms tu dlm lbh kurang kul 1 lbh rasanya tp mstu hujan mula rintik2.


ni tempat pertama yg kami singgah tp dh lupe nama die apa.. kt sini aku cume beli aiskrim strawberi die. RM1 jer tp rasa strawberi die mmg pure.. smpi skrg msih rasa lg kesedapnnya..


pastu kami ke cactus point.. nama pun cactus point kan? mstilah byk cactus..hehehehe. nasib le aku ni menumpang org, klu tak abis dh bunga2, kaktus2 kt sini aku hangkut balik..

pas ke cactus point, kami trus check in hotel, mandi2 dan bersiap kluar balik.. ms tu hujn dh mula lebat tp gigihkan diri keluar gak, dh alang2 smpi ke sana..


yg ni kt big red strawberi farm.. kami pekena strawberi coklat, waffle with ice cream & strawberi, hot strawberi choclate ngn hot strawberi coffee.. mmg best giler sbb mkn dlm keadaan hujan lebat.. nak plak mknan tu panas2.. kt sini kami sempat menyambar salad2 ngn sayur2an segar cam tomato ceri, butterhead salad.. Rasa cm sihat je sbb beli syur2 segar.. mulalah aku rasa cm nk beli umah kt sini.. hahahahahahaaha...

ptg tu lak kami ke pasar mlm berinchang.. mcm2 bende kami beli.. terutama syur2. pastu aku tertarik ngn sayur goreng kt sini mcm water cress goreng, cendawan goreng, bunga lily goreng.. manis2 rasa sayur tu... beli madu, bunga kering, jagung bakar, nasi kerabu smpi x cukup tgn nk bwk!! tp keadaan mstu sejuk giler sbb hujan renyai2 smpai menggigil kaki sume org!! Sian Danish ikut mkcik2 ni soping..

Soknya ke psar pagi lak, smbung cari brg2 kiriman yg lum dpt lg semlm.. pastu kami ke ladang teh.. rasa sejuk mata memandang tgk permandangan yg hijau, cuaca yg sejuk nyaman...


Destinasi seterusnya kami ke taman lebah.. kwasanya luas tp syg x berjaga.. Lebah2 tu pun rasanya mcm ditinggalkan jer.. patung Bee tu pun dh mcm usang, patah sana sini.. kami x jalan jauh sbb dh penat lgpun msih hujan renyai2..

Last sekali kami ke Rose Valley.. mmg giler tgk ros2 kt sini.. harum sgt.. tgn pun rasa gatal je nk petik.. bermacm2 jenis ada, wana pink, putih, merah, kuning, pink putih... so sweeett..



Apapun mmg berbaloi bg aku dtg ke cameron wpun ahli rombongan x ckup tp seronok sgt2 bg org yg 1st time dtg mcm aku..

Dan aku sgt merindui saat2 gi holiday dgn member opisku yg sporting ni.. psni aku x dpt nk join diorg holiday ke bandung & langkawi sbb statusku akan bertukar jd bini org.. xdpt ler nk enjoy sepuas2 mcm zaman bujang...

~ Really miss that Sweet MemoRY~

No comments:

Post a Comment