Sunday, September 18, 2011

Xtvt spjg setgh thn 2011 ~ part 2

Post sebelum ni pasl gi s'pore kan? ni aku citer psl gi jakarta lak.. tp ms gi holiday ni bdn aku x berapa nk sedap, bdn lenguh2, perut aku lak asik memulas jer.. jd xberapa nk enjoy sgt.
Gi jakarta ni aku byk cari brg2 tuk hantaran pertunangan aku, so fokus shoping brg2 tuk persiapan lah..

Jakarta/Bandung ~ 06/05/2011


Ni kt pasar senin, jakarta.. ms smpi2 tu trus je gi sini.. kt sini pasar nye bukak waktu mlm smpi ke pgi.. Yg ada kt sini cume kuih2 jelh.. ada yg sedap tp ada gak yg pelik.. yg buat kembang tekak aku ni..


Hari ke-2, ikutkan nk ke puncak, ada safari le kt situ. view spjg jln tu mmg cantik sbb penuh ngn padi bukit tp jaln nk ke sana tu mmg jem teruk.. mmg x berjaln lgsunglh keta, lg worst dr jem kt kl ni.. so, kami decide patah balik dan tukar plan.. pak supir kami cdgkan ke factory outlet kt bandung, lg besar dan menarik. so 2nd day ni kami soping seharian kt sana smpai lupe nk mkn tghari, malam tu bru pegi mkn. tp aku yg x berapa sihat ni, agak cepat letih lah.. mlm tu mkn trus aku muntah, cirit birit. wpun mkn best tp aku x bape nk feel sgt.. huhuhuhu


hari ke-3, kami pegi ke tanah abg.. gedung soping gak, die lbh kurang mcm kt arked lh sbb dlm soping komplek tu kedai die kecik2, jln pun sempit bersesak2.. tp brg2 kt sini murah2 lh mcm telekung, jubah, kain cotton, kain ela, blouse.. kt sini lah aku cari brg2 tuk hantaran tunang aku..

Tgh belek2 telekung, tiba2 ada org jerit maling3x!! kami pun terpinga2 apa yg terjadi.. kebtulan kami sume berpecah cari brg masing2.. rupe2nya k.ida hampir kene copet. nasib baik ibu nita(owner kedai merangkap mak angkt k.ida) perasan maling tu dh seluk beg k.ida.. tu yg die menjerit, tp polis kt situ mmg cekap sbb diorg sntiasa bersedia.. mgkin kt sini dh mmg hotspot kejadian mencuri.. pas kes tu kami smbung soping tp berjaga2 lah takut kejadian td berulang..

haritu mmg penat giler ah soping! duit pun abis licin x ckup nk soping. lgpun sbb kejar masa, ptg tu nk balik kl.. huhuhu..Pas je soping, trus balik hotel kemas2 brg beli td n' trus ke airport blik ke kl.. Capek abis gue!!

No comments:

Post a Comment